وکیل طلاق توافقی


 تیترهای مطالب این صفحه:

✔ آشنایی با مفهوم طلاق توافقی
✔  مزایای حضور وکیل طلاق توافقی
✔ هزینه های طلاق توافقی
✔ مدت زمان طلاق توافقی چقدر خواهد بود؟ 

در بسیاری از مواقع پیش می آید که بین زن و شوهر مشکل لاینحلی به وجود می آید و چاره ای جز طلاق باقی نمی ماند. زوجینی هستند که دوست دارند، طلاق را به صورت توافقی انجام دهند که به آن طلاق توافقی گفته می شود. وقتی پای طلاق توافقی به میان می آید، این فکر در ذهن ما نقش می بندد که نیاز به وکیل و دادگاه نیست. اما از آنجا که پروسه طلاق زمانبر است، استفاده از یک وکیل وکیل طلاق توافقی، برای تسریع بخشیدن به این پروسه ، ضروری به نظر می رسد.

آشنایی با مفهوم طلاق توافقی

یکی از انواع مختلف طلاق، طلاق توافقی است. در این گونه از طلاق، زوجین با یکدگیر توافق می کنند که زندگی کردن در کنار یکدیگر برای آن ها ممکن نبوده و بهترین راه، طلاق است. سپس این توافق به دادگاه اعلام شده و دادگاه برای آن حکم صادر می کند و پس از آن ضمانت اجرای قانونی خواهد داشت. همانطور که از نام این نوع طلاق هم مشخص است، در آن زن و شوهر بر سر همه چیز به توافق می رسند و سپس از یکدگیر جدا می شوند.

حال برای اینکه این روند طلاق توافقی با سرعت بیشتر و راحت تر انجام شود، می توان از وکیل طلاق توافقی استفاده کرد.

وکیل طلاق توافقی - عالمشاه -1

مزایای حضور وکیل طلاق توافقی

کمک گرفتن از یک وکیل طلاق توافقی، مزایای زیادی به همراه خود دارد. از مهمترین این مزایا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک وکیل می تواند تمامی مراحل طلاق توافقی را انجام بدهد و به دلیل آشنا بودن او با مسیر، کارها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
  • در زمانی که از وکیل طلاق توافقی استفاده می کنید، نیازی به حضور زوجین در محضر نخواهد بود.
  • در صورتی که دادخواست طلاق توافقی زوجین ناقص و یا دارای کاستی باشد و یا اینکه به صورت اشتباه نوشته شده باشد، می تواند زمان رسیدگی به پرونده را طولانی کند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی وجود یک وکیل طلاق توافقی ضروری به نظر می رسد.
  • با توجه به اینکه زوجین در مسیر پرونده حضور پیدا نمی کنند، از بروز تنش ها و اختلافاتی که ممکن است بعد از ملاقات یکدیگر روی دهد، جلوگیری خواهد شد.
  • هزینه وکیل طلاق توافقی ممکن است به نظر برخی از افراد زیاد باشد، اما باید بدانید که این هزینه ها باعث کمک به خود زوجین خواهد شد.

برای خواندن مطالب درمورد طلاق توافقی

هزینه های طلاق توافقی

از مهمترین هزینه هایی که یک طلاق توافقی می تواند به همراه داشته باشد، هزینه ثبت دادخواست، هزینه انجام مشاوره های مختلف خانواده، هزینه های گذراندن آزمایش های پزشکی، هزینه های طلاق در محضر و همین طور هزینه وکیل طلاق توافقی خواهد بود. اما از آن جایی که این مدل از طلاق توافقی بوده است، هزینه های دادرسی، با شرط اینکه دادخواست از سوی هر دو طرف داده شده باشد، هزینه ها بین زوجین تقسیم می گردد.

بعد از اینکه زوجین درخواست دادخواست را دادند و این درخواست به ثبت رسید و شعبه دادگاه نیز مشخص شد، زمان آن رسیده است که زوجین در جلسات مشاوره خانواده حضور به هم برسانند. از این رو هزینه ای بابت حق مشاوره از طرفین گرفته خواهد شد. این هزینه در شهرهای مختلف ایران می تواند متفاوت باشد. از این رو نمی توان هزینه ای دقیقی برای طلاق توافقی بیان کرد.

عالمشاه - 1

مدت زمان طلاق توافقی چقدر خواهد بود؟

برای انجام این طلاق، نیاز است زوجین مراحلی را پشت سر بگذارند. این مراحل هم اکنون در شهر تهران عبارت اند از: ثبت دادخواست در دفاتر قضایی، مشخص کردن شعبه دادگاه، حضور در شعبه مشخص شده، و دادن رای عدم سازش. در صورتی که از وکیل طلاق توافقی در تهران استفاده کرده باشید، مدت زمان این فرایند می توان تا حداکثر یک ماه به طول بیانجامد. اما اگر شما برای طی کردن این مراحل از وکیل طلاق توافقی در تهران استفاده نکرده باشید، ممکن است بین 3 تا 4 ماه ادامه داشته باشد.

البته این مدت زمان می تواند بسته به شهری که در آن درخواست خودتان را ثبت می کنید، نیز متفاوت باشد. از این رو طی کردن این مراحل در برخی از شهرهای ایران حتی ممکن است به چند هفته هم نکشد. شاید بتوان گفت که با کمک وکیل طلاق توافقی مدت زمان این طلاق در کوتاه ترین زمان ممکن، طول خواهد کشید.

وکیل طلاق توافقی - عالمشاه - 2

آشنایی با گواهی عدم امکان سازش

زمانی که شما برای انجام طلاق توافقی به دادگاه مراجعه می کنید، از سوی دادگاه یک گواهی به نام گواهی عدم امکان سازش برای شما صادر می شود. این گواهی سه ماه اعتبار دارد و باید ظرف این سه ماه به دفترخانه رسمی طلاق ارائه شود. در صورتی که از این سه ماه بگذرد و یا یکی از طرفین در مدت اعتبار این گواهی به دفتر خانه مراجعه نکند و یا مدارکی که الزامی است را ارائه ننماید، این گواهی از اعتبار خواهد افتاد.

همچنین تمامی توافقی که زوجین از قبل با یکدیگر داشته اند نیز بی اعتبار خواهد شد و برای رسیدن به طلاق توافقی، مجددا باید درخواست داده شود. صیغه طلاق می تواند در دفترخانه و یا اینکه در هر مکان دیگری با حضور سردفتر دار انجام شود.

بهترین وکیل طلاق توافقی کیست؟

یک وکیل طلاق توافقی باید دارای ویژگی هایی باشد. از مهمترین این ویژگی ها می توان به امانت داری و رازداری او اشاره کرد. همچنین یک وکیل طلاق توافقی باید نهایت تلاش خودش را انجام دهد تا از حق و حقوق موکل خود دفاع کند. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که در زمان انجام طلاق توافقی بین زوجین درگیری های بسیار زیادی اتفاق می افتد. در صورتی که کمک گرفتن از یک وکیل طلاق توفقی می تواند از این امر به سادگی جلوگیری کند.

وکلای طلاق توافقی باید بر تمامی مسائل و قوانین و شرایط اشراف کامل داشته باشند و با وجدانی پاک تمام تلاش خودش را به کار گیرد که حقی از موکل او ضایع نشود. تمامی وکلای طلاق باید به موکلین خودشان مشاوره های مختلفی دهند و آن ها را از چند و چون و روند پرونده آگاه سازند. به نوعی بهترین وکیل طلاق توافقی، کسی است که در تلاش است تا با ریزبینی و بررسی کامل پرونده و با اشراف بر مسائل حقوقی، اجازه ندهد حقی از موکلش ضایع شود.

متداول ترین سوالات در رابطه با وکیل طلاق توافقی

چگونه شماره وکیل طلاق توافقی را به دست بیاوریم؟

سوالی که بسیاری از افراد ممکن است بپرسند این است که یک وکیل طلاق توافقی خوب را از کجا می توان پیدا کرد و شماره او را به دست آورد. باید عنوان کرد که اگر به دنبال یک وکیل طلاق توافقی خبره و متخصص می گردید، باید معیارهای مختلفی را مد نظر داشته باشید. اگر وکیل مورد نظر شما این معیارها را داشت، می توان آن را به عنوان یک وکیل طلاق توافقی خوب شناسایی کرد.

برای مثال باید بدانید که کدام وکیل هزینه های وکالت مناسب تری دارد؟ آیا اولویت وکیل مورد نظر شما رسیدگی و حل و فصل پرونده است یا دریافت حق الزحمه؟ آیا کسی که وکیل طلاق توافقی را به شما معرفی کرده، خود دارای دانش وکالتی کافی بوده است؟ آیا در خصوص گذشته و پرونده های مختلف وکیل مورد نظرتان تحقیق کرده اید؟

اکر چنین سوالاتی را در خصوص وکیل طلاق توافقی از خودتان پرسیده باشید، می توانید یک وکیل طلاق توافقی خوب پیدا کنید تا پرونده شما را در سریع ترین زمان ممکن رفع و رجوع کند. بعد از پیدا کردن اسم وکیل می توانید به سادگی در صفحات مجازی و یا در اینترنت شماره تلفن وکیل طلاق توافقی یا شماره تلفن دفتر او را پیدا کنید.

وکیل طلاق توافقی - عالمشاه - 3

آشنایی با مراحل طلاق توافقی

بعد از اینکه یک وکیل طلاق توافقی حرفه ای پیدا کردید، می توانید مراحل و روند طلاق توافقی را از او بپرسید. اما روند کلی آن بدین صورت است که شما باید موضوع طلاق خودتان را در ابتدا به مراکز مشاوره خانواده اطلاع دهید. در این حین، این مراکز برای شما جلسات مختلف مشاروه تدوین می کنند. در صورتی که این جلسات کارساز نباشد و زوجین از تصمیم خودشان منصرف نشوند، طرفین را به دادگاه ارجاع می دهند.

در مرحله بعدی دادگاه تمامی شروط توافق طرفین را بررسی کرده و تلاش می کند تا بین زن و شوهر، سازشی را ایجاد کند. اگر باز هم سازش محقق نشد، دادگاه گواهی عدم سازش را تکمیل خواهد کرد. سپس به دفاتر رسمی ازدواج و طلاق مراجعه می کنند. بعد از آن باید گواهی عدم سازش قطعی شده به کمک دادگاه، برای دفاتر ارسال گردد.

بعد از اینکه گواهی به دفاتر رسمی ارسال شد، به زوجین 3 ماه فرصت داده خواهد شد تا مدارک لازم را ارائه کنند و در دفاتر حضور پیدا نمایند. بعد از طی کردن این مراحل، صیغه طلاق می تواند در دفترخانه و یا هرکجای دیگر با حضور سردفتر دار انجام شود.

عالمشاه - 1

چه مدارکی برای انجام طلاق توافقی مورد نیاز است؟

مطمئنا وکیل طلاق توافقی شما، در خصوص جمع آوری مدارک به شما راهنمایی های زیادی خواهد کرد. اما باید بدانید که یک سری مدارک وجود دارد که باید به پیوست دادخواست طلاق یا توسط زوجین و یا توسط وکیل طلاق توافقی آن ها، ارائه شود:

  • اصل عقدنامه و یا رونوشتی از آن
  • اصل شناسنامه های زوجین، هم مرد و هم زن
  • کپی از کارت ملی زوجین، هم مرد و هم زن
  • در صورتی که حق طلاق با زن باشد، نیاز به وکالت نامه محضری است.
  • توافقنامه ای که در آن زوجین بر سر تمامی مسائل، اعم از حضانت فرزند تا نفقه و مهریه و … به توافق رسیده اند.
  • در صورتی که در طلاق در دوران نامزدی باشد، ممکن است گواهی بکارت از پزشکی قانونی لازم باشد.
  • نظر مشاوره خانواده در دادگاه

برای خواندن مطالب درمورد وکیل ملکی

نتیجه گیری

روند طی کردن طلاق توافقی بسته به اینکه در کدام شهر آن را پیگیری کنید، می تواند متفاوت باشد. معمولا این روند بین 3 تا 4 ماه طول می کشد. در حالی که اگر از یک وکیل مهاجرتی در تهران و یا در شهرستان ها استفاده کنید، این پروسه می تواند به کمترین زمان ممکن خودش، کاهش پیدا کند. در طلاق توافقی طرفین توافق می کنند که با توافق کامل از یکدیگر جدا شوند. در این حال اگر طرفین، وکیل طلاق توافقی گرفته باشند، نیازی به حضور آن ها در انجام مراحل اداری هم نخواهد بود.

سوالات متداول وکیل طلاق توافقی

 در این گونه از طلاق، زوجین با یکدگیر توافق می کنند که زندگی کردن در کنار یکدیگر برای آن ها ممکن نبوده و بهترین راه، طلاق است. 

یک وکیل می تواند تمامی مراحل طلاق توافقی را انجام بدهد و به دلیل آشنا بودن او با مسیر، کارها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

محتوای از مهمترین هزینه هایی که یک طلاق توافقی می تواند به همراه داشته باشد، هزینه ثبت دادخواست، هزینه انجام مشاوره های مختلف خانواده، هزینه های گذراندن آزمایش های پزشکی، هزینه های طلاق در محضر و همین طور هزینه وکیل طلاق توافقی خواهد بود.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع و رایگان